fredag 17 augusti 2018

350

Jag säger att det är okej, att det inte spelar roll. Jag bryr mig inte, jag har gått vidare. Men sanningen är att det svider fortfarande och nätterna känns så extremt ensamma. Att jag aldrig kommer få svar på vissa frågor väcker en ilska inom mig. Och jag vill skrika rakt i ditt ansikte, fråga vad fan jag har gjort för fel. Fråga varför du drog ut på det en längre tid, säga hur elakt och fegt det var av dig att inte dyka upp, inte höra av dig och sen skicka ett sms tidigt en morgon. Samtidigt som jag förstår att det kan ha varit svårt. Du kanske ville känna mer men gjorde aldrig det. Jag vet inte, och som sagt så kommer jag antagligen aldrig att få ett svar på det. Jag ville berätta så mycket för dig, jag ville att du skulle träffa mina vänner, kanske till slut träffa min familj också. Men det är kanske bra att det aldrig hann bli så, jag hann inte falla för dig ännu mer och dina avtryck finns inte bland mina vänner. Det skulle vara ännu svårare att hantera den här situationen då. Situationen som känns så löjlig samtidigt som det gör ont. Och jag tänker på dig när jag hör vissa låtar, jag tänker på hur arg jag är och hur jag hoppas att du vet vilken smärta jag kände och fortfarande känner. Tänker att jag aldrig mer vill se dig fast samtidigt hoppas att du kommer dyka upp vid min dörr en dag och be om ursäkt, ha nån rimlig förklaring och säga att du menade aldrig det du skrev. Alla säger att det kommer kännas lättare efter ett tag. Det känns inte ett dugg lättare fastän jag har lärt mig att inte gråta över dig.

Dagen har varit bra. Jag umgicks med min familj, skämtade och åt mat. Vissa stunder kände jag mig nästan normal. Men ångesten över nånting och sorgen över nåt annat har suttit på mina axlar som en tyngd. Imorgon ska jag möblera om i lägenheten, färga håret rött (övervägde grönt eller lila men när jag såg hårfärgen i affären så var jag tvungen att välja den) och kanske handla lite grejer till lägenheten. Röd hårfärg tror jag passar mitt humör den senaste veckan - för det mesta förbannad. Hoppas resultatet blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar