torsdag 16 november 2017

307

Folk mår dåligt. Jag mår dåligt. Allting känns skit och känslorna av att vara övergiven, trots alla runtomkring mig, börjar komma tillbaka. Eller, känslorna har väl aldrig försvunnit, jag har bara inte tillåtit mig själv att känna sånt. Annat som jag trodde hade försvunnit börjar komma tillbaka igen, sakta men säkert. Men det fick jag inte visa, för jag mådde ju bättre när jag fick komma hem förra veckan. Nu orkar jag inte hålla uppe den där glada fasaden, orkar inte gömma undan mina känslor. I morse vaknade jag med stark ångest och abstinens, låg och halvsov innan jag bestämde mig för att smsa personalen och be någon komma in. Jag berättade hur jag mådde och fick medicin, det tog ändå ungefär två timmar innan huvudet kändes lättare och jag kunde sätta mig upp utan att få blodtrycksfall och må illa. Hoppade över lunchen, hade varken ork eller lust att äta när jag mådde så för jävligt. Men vid ett kom jag äntligen upp ur sängen och jag och en personal bakade tigerkaka till fika halv tre. Idag har jag också äntligen tvättat alla kläder och handdukar som behövde tvättas.
De senaste dagarna har jag varit mest inne på mitt rum, går ut när jag ska äta, röka eller ta mediciner. Annars sitter jag i mitt rum, kollar på youtube, målar eller skriver. Funderar på att möblera om lite, bara så att jag kan gå ut genom fönstret lättare när jag ska röka. Så lite vill jag ha med mänskligheten att göra.
Jag är ledsen och vill gråta på grund av hundra olika anledningar, men tårarna kommer aldrig och istället blir jag frustrerad. Och jag vet att det bara är början. För det börjas alltid så. Jag håller allting inne, håller ihop tills jag spricker igen. Först är det frustration över allting, sen blir jag jävligt ledsen och får mer och mer ångest, och efter det kommer de förbjudna tankarna och fantasierna. Och det slutar oftast likadant. Allting bildas upp under några veckor, och sen går det åt helvete. Jag har lärt mig nu.

Natten kommer bli jobbig för jag vet att jag inte kommer våga gå och lägga mig, pga rädslan att vakna imorgon och må lika pissigt som jag gjorde idag. Imorgon vill jag städa, möjligen möblera om lite, och duscha för att jag är jävligt äcklig. Hade planer inför lördagen, men när jag kom på att jag måste betala den där jävla hyran så vet jag inte vad jag ska göra. Mamma ska komma på besök, och vi ska kanske åka till min bror då hans sambo fyller år idag (vilket jag har helt glömt). Jag får nog måla nånting och göra några armband. Det enda jag är lite bra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar