fredag 25 augusti 2017

280

Idag skrev jag på kontraktet och om en vecka flyttar jag. Det känns overkligt, oroligt men också ganska kul. Jag får åka och kolla på lägenheten någon dag i veckan om jag vill, och det gör jag nog. Hela veckan ska jag väl ägna åt att packa, allt från små prydnadsgrejer till kläder och viktiga saker. Om ingen på boendet är allergisk, så får jag ha min katt där också!
Och jag har verkligen tur, tur att jag numera är omringad av snälla änglar med beskyddande vingar. Änglar som inte ser smutsen runtomkring mig.
Snart händer det. Snart är det kanske min tur att bli bättre.

I morse avbokade mamma min tid till tandläkaren, hade ändå för mycket ångest för att åka någonstans på morgonen. Idag har jag bytt sängkläder och tvättat, av ren tristess. Min brors fru hjälpte mig att färga håret, och så har jag duschat. Imorgon åker vi och hämtar H som ska sova över, och bara för att jag ser fram emot det så kommer jag ha svårt att somna och tiden kommer gå segt imorgon. Men vi ska äntligen ses igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar