lördag 20 maj 2017

259

I morse vaknade jag ur en konstig (men inte läskig) dröm med de där panikkänslorna i kroppen, jag somnade snabbt om igen bara för att vakna efter några sekunder med en ryck som fick mig att nästan sätta mig rakt upp, och kippa efter andan, så som jag trodde att bara folk på film gjorde. Tog en tablett och somnade till family guy (av nån anledning har jag lätt att somna till den).
Dagen har ändå varit okej, fram till kvällen så som det brukar vara.
Det har gått över en vecka sen jag höjde en medicin och jag behöver inte längre lika mycket sömn efter att jag har tagit den på morgonen. På kvällarna tar jag medicinen i tid, eller inte så sent som jag brukade göra, men det är bara för att jag vill somna snabbare och slippa allt ångest och misär som kommer på nätterna. Egentligen kan jag inte säga om höjningen har hjälpt nånting när det gäller ångesten eftersom jag fortfarande inte klarar av att gå upp ur sängen utan ångestdämpande.
Jag har börjat röka igen, och jag har faktiskt inte rökt såhär mycket sen jag och min vän kedjerökte och drack energidryck på lekplatser för typ fem år sen. Vet inte varför jag röker så mycket, om det beror på medicinen (vilket jag tvivlar på) eller nerverna (vilket jag också tvivlar på) eller om jag bara bytte ut rakblad mot cigg. Och ja, jag fimpar faktiskt cigaretterna i askkoppen.

Jag tänker fortfarande saker man inte pratar högt om, och har äckliga påträngande tankar som jag önskar att jag kunde ta bort. Skuggorna är inte lika många men däremot är de större. Insekter blir till råttor och jag ser hur någonting mörkt och obehagligt står bakom ett träd och stirrar på mig.
Ibland när jag sitter ute och röker så kan jag fastna med blicken och sitta där och inte röra på mig, knappt ens blinka och försvinna nånstans i huvudet. Sånt som jag märker när jag väl "är här" men kan jag verkligen vara säker på att jag är här? Kan jag vara säker på att jag ens finns överhuvudtaget?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar