lördag 15 september 2018

357

"Du är ingen skärbräda. Och ingen askkopp heller, för den delen." sa han när vi kramades och jag hade berättat att jag inte skadat mig på hela veckan, även när det kändes som att jag skulle bli knäpp av alla tankar.
Om en timme ungefär får jag samma finbesök. Igår och idag har jag städat ordentligt, till och med tvättat lådorna i frysen och organiserat i olika skåp och lådor. För en gång skull torkade jag bort allt damm som har legat på hyllor och fönsterbrädor. Idag har jag också duschat och satte på mig fina kläder istället för mjukisbyxor och nån tröja jag haft på mig i flera dagar. Och jag mår okej. Igår var vi och firade min svägerska som fyllde år, och att vara där i ungefär två timmar har gjort mig så otroligt trött och ängslig av olika anledningar.
Ibland händer det att mitt humör svänger och jag känner att ingenting är värt det, varför fortsätta. Men sen svänger det igen och jag vill göra allt på en och samma gång. Och sen sitter jag bara och är förvirrad för jag vet aldrig vilket humör kommer slå till nästa gång. Försöker väl att inte känna efter så mycket och framförallt; hålla mig upptagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar