söndag 1 juli 2018

342

Ändrat lite på bloggen. Kände för nånting nytt, men vill inte byta blogg. Jag har haft den här väldigt länge nu, och har på ett sätt fäst mig vid den. Om det nu går att fästa sig vid nånting som en blogg. Separationsångest är jobbig, ge mig en plastsked som jag ska hålla i en längre stund så kommer jag att tveka vid sopkorgen en kvart.
Tiden går väldigt segt. Helst vill jag ha morgondagen nu, jag vill ha nycklarna i handen nu nu nu. Mitt rum ser väldigt stökigt ut, för det står flyttlådor och vita, stora sopsäckar fyllda med kläder och böcker. Jag hoppas att allt går bra med flytten imorgon. Det känns fortfarande väldigt overkligt. Overkligt att jag nu, efter tio månader, ska lämna boendet.
Jag kom dit den första september, fullproppad med lugnande och på skakiga ben. Mycket har hänt, fast det känns inte som att mycket hände. Hösten var väldigt kaotisk och jag tror faktiskt inte att det skulle sluta bra om jag redan då bodde själv. Men det var då, nu är nu. Och hur töntigt det än låter så måste jag säga att imorgon börjar det nya kapitlet i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar