onsdag 28 februari 2018

328

Jag önskar att det gick att ta en paus från tankarna. Det enda som funkar lagom bra är sömn. Sömnen funkar inte helt dock, för när jag tänker så mycket på vissa saker så tränger de sig in i min hjärna även när jag sover.
För några år sen när jag var i skolan och pratade med en elevcoach, sa han att livet är ett stort väntrum för att man hela tiden väntar på nånting. Det är så mycket jag väntar på. Sysselsättning, ny kontaktperson, på att någon ska höra av sig, på att armen ska läka, på att tankarna ska tystna, att tandläkaren ringer, på att nånting ska gå sönder. Jag väntar på så mycket men ingenting händer och jag börjar bli rastlös och irriterad.
Det finns egentligen inte så mycket mer att berätta. Jo. Katten har fått flytta hem till mina föräldrar (han fick inte längre vara utanför mitt rum pga hygienskäl, vilket jag förstår, och han behövde helt enkelt mer plats). Men det är ju bäst för honom, trots att det får mig att känna mig som en kass jävla ägare.
Jag färgade den blonda sidan av mitt hår blått, och håller på att förvandla mitt tråkiga hår till dreads. Det tar tid så vi gör lite när vi kan men jag hoppas att det blir klart den här veckan,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar