lördag 12 augusti 2017

278

Efter ångestkaoset och ett litet sammanbrott, orsakad av min jävla kräkfobi, som fick mig att gå hemifrån och sätta mig på en bänk bara en liten stund innan familjen skulle åka till flygplatsen (har alltså inte sagt hejdå och det känns lite dumt), så träffade jag mitt boendestöd och hennes chef och hoppet jag trodde jag hade förlorat började komma tillbaka. Chefen var snäll och trevlig, och berättade om ett stödboende. För ett tag sen när jag träffade min nya kontakt på soc så sa vi att en egen lägenhet med intensiv boendestöd skulle passa mig bättre, men jo mer chefen berättade om boendet, desto mer tyckte vi att det vore nånting för mig. Jag frågade hur lång tid det skulle ta innan jag eventuellt får komma dit, och hon svarade "du får flytta in den första september". Så då tackade jag ja, och ser faktiskt fram emot att åka dit den första september, möjligtvis tidigare, för att kolla hur det ser ut och börja flytta in redan dagen efter. Måste fixa lite grejer själv, men det löser sig.
Det lät som ett bra ställe, och boendestödet jag har nu jobbar där så jag kommer inte behöva avsluta kontakten med henne eller så. September är inte långt bort, och jag hoppas att jag kommer trivas.

När mina bröder och deras familjer som var här nästan hela dagen har åkt hem så började jag städa, bacillskräcken och kräkfobin har verkligen varit jävligt jobbiga så jag var tvungen att städa och desinficera hela toaletten och sen torka bord och alla möjliga handtag och annat. Tvättade lite, bytte sängkläder, dammsög mitt rum och duschade. Kaninen och katterna har mat och vatten, och nu väntar jag bara på att sömnmedicinen ska börja verka.
Jag hoppas att jag får vara ifred hela helgen, för jag kommer inte orka städa varje gång någon som var har åkt hem. På måndag ska jag till terapeuten, och boendestödet följer med. Och förhoppningsvis på tisdag ska jag och min bror åka och hämta R på morgonen som kommer stanna över natten, så det ser jag fram emot.

Är inte särskilt trött men ska värma min vetekudde och kanske se nån film, eller somna till någon serie. Jag är ensam hemma och ganska nöjd med det, än så länge iallafall. Hoppas det blir så alla tio dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar