söndag 24 april 2016

142

Smärtan. Ångesten. Det går inte att beskriva. Jag försöker ju förklara hur allting känns, vad som är fel, men ingen verkar fatta, ingen vill lyssna. "Det är bara ångest", säger ni. Nej, nånting är fel och jag känner det på mig. Jag är ingen jävla hypokondriker. Hjälp mig då för fan. Det är inte normalt att det tar en halvtimme för mig att gå upp på morgonen, för jag måste vänta tills jag får tillbaka känseln i mina armar och ben. Det tar tio minuter för mig att vända på mig. Att ta ner saker från högre höjder är nästan omöjligt, och jag kan inte gå långt eller anstränga mig längre. Anemin är ju borta, jag borde inte känna så längre. Gungandet är i alla fall borta men allting verkar fortfarande röra på sig. Jag får bara mer ångest av det här. Detta har förstört mig helt. Piller efter piller, bara för att slippa känna. Vem vill leva så? Förstå mig, snälla. Det här är min vardag, inte någon enstaka dag i veckan eller månaden.

5 kommentarer:

  1. Det skulle inte kunna vara muskelreumatism? De allra flesta drabbas i och för sig när de är 50+, men jag googlade ändå lite och på vårdguiden skrivs följande (bland annat):

    "Typiskt är att du känner dig mest stel i kroppen på morgonen och när du suttit stilla en längre stund. Det gör att du kan få svårt att själv ta dig ur sängen och lyfta armarna över huvudet när du klär på dig."

    Låter ganska mycket som det du beskriver på bloggen, tycker i alla fall jag. Men jag vet inte. Massor av styrkekramar till dig i alla fall <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Möjligt att det kan vara det. Ska försöka träffa en läkare och prata om det, hoppas någon hittar nånting men inget allvarligt. Många tycker dock att det är bara för att jag är så spänd på grund av min ångest. :/ Tack för omtanken. <3 Kramar till dig också!

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    3. Det är verkligen fruktansvärt att man inte blir tagen på allvar av sjukvården bara för att man lider av psykisk ohälsa. Relaterar tyvärr alldeles mycket till typ vartenda ord du skriver i din blogg.

      Radera
    4. Ja, verkligen fruktansvärt. Hoppas det går bättre för dig. Inte kul att höra att du känner likadant men ändå skönt att veta att jag är inte ensam om det. Styrkekramar till dig. <3

      Radera