tisdag 8 mars 2016

104


16/02/2016

Ångesten. Den river i mig, skriker på mig, trycker över bröstet och fyller matstrupen med en konstig känsla. Jag går upp, sätter mig ner, går upp igen. Någon gråter på sitt rum, det hörs i korridoren. Lugnet är borta. Värmen mot ryggen hjälper inte. Ingenting hjälper, jag måste bort. Bort härifrån. Kan inte distrahera mig. Allt gör ont. Ångesten, den kväver mig. Jag går i korridoren, från mitt rum till dagrummet. Fram och tillbaka, vet inte hur många kilo jag måste ha tappat. Benen skakar. Högre krafter, om ni finns, ge mig styrka. Ge mig kraft att ta mig igenom detta. Jag är i helvetet och jag fortsätter att gå, jag har inget val.
Ångesten. Den som kommer i vågor. Jag tror jag är lugn när den slår till igen. Jag tror jag håller på att bli galen, tappar verklighetskänslan. Hjälp mig.
Sjunger. Pratar med mig själv. Allt för att stanna på jorden. DET GÅR INTE
Rock bottom, rock bottom, rock bottom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar